naZZima
פורום נזימה עבר למערכת חדשה, לחץ כאן כדי לעבור לפורום החדש.
עזרה חיפוש רשומים קבוצות הרשמה פרופיל תיבת דואר התחבר


שיפורי מנוע חלק ב' - קרבורציה למתקדמים ונייטרוס אוקסיד.
עבור לעמוד הקודם  1, 2
 
תגובה להודעה    עמוד פורום ראשי -> טרקטורונים ואופנועים - טכני ושיפורים
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
YAM.S
נזימאי טכני
נזימאי טכני


הצטרף בתאריך: 03/02/2008 ב- 14:39:08
הודעות: 539
מיקום: קיבוץ מפלסים

הודעהנשלח: 03:45:52 07/08/08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

צביקה קרבורטור כתב:
אורן שרותי רכב כתב:
כל הכבוד!
הבחור כותב יפה,אני תמיד נהנה לקרוא אותו,הכתיבה פשוטה לכל קורא אך עדיין מעניינת ונכונה.
נכס לפורום.

וקצת בנושא אחר,אסף,הרבה כלים שמרכיבים להפ קרב' FCR נוטים להשתנק בפתיחת מצערת פתאומים,הפתרון לזה נעוץ במחיצה שמתקינים בין הקרבורטור לבין הראש,"שמחלקת" את הקרבורטור ל 2 חצאים.
אורן

אורן ידידי שלום רב!
אכן ים סוסנה הוא בחור מדהים, בעל כושר בטוי מעולה, סגנון וידע מרשים, המתאים לאנשים בעלי 40 שנה ומעלה.
אני מודע לכשרון המולד, של נער הפלא ים, מהכרותי איתו מפורום אחר, שנסגר בינתיים כשים עוד היה בגיל 16, כבר אז הוא בלט בידע העצום, שהתבטא בסידרת כתבות, שאז כבר הרשימו אותי, וכבר אז החמאתי לו, ואני לא אפסיק להחמיא לו על סידרת הכתבות, ועל הידע העצום בתחומים רבים ברכב, ועל השתתפותו הפעילה בפורומים חזקים מאד ברשת, כמו לדוגמא קארס פורום וגיפולוג.
ונוכל להתגאות שהיינו חבריו לפורום זה.
בברכה
צביקה


מתבייש מתבייש מתבייש

המאסטרו בכבודו ובעצמו סימן קריאה (בה' הידיעה!!! )
אם צביקלה שלנו היה מתעסק גם בקרב' של אופנועים וטרקטורונים לא הייתי צריך לכתוב מאמרים כאלו ארוכים.
פשוט הייתי מכוון אתכם בכיוון נתניה , ותנו בגז...
אתם כבר תצאו עם חיוך.
תודה רבה לך ולאורן על התגובות החמות !

עד הפעם הבאה...
ים
_________________
There Is More To Livin' Then Only Survival
מנצח ליגת "כבד הברזל 2008".
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
YAM.S
נזימאי טכני
נזימאי טכני


הצטרף בתאריך: 03/02/2008 ב- 14:39:08
הודעות: 539
מיקום: קיבוץ מפלסים

הודעהנשלח: 03:51:08 07/08/08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אממה?

אף אחד עוד לא פתר את החידה שלי -

ציטוט:
חשבתם שתצאו מזה בכזאת קלות?
אני משאיר אתכם עם חידה , איך קרבורטורי CV מתמודדים עם שינוי המצערת הפתאומי?
(רמז ענק... התשובה בגוף השאלה, אם אין תשובה, אין חלק ג'...)


אורן...צביקה... דממת אלחוט - זה לא יהיה הוגן. מגניב

אתן לכם רמז קל.

CV = CONSTANT VELOCITY
_________________
There Is More To Livin' Then Only Survival
מנצח ליגת "כבד הברזל 2008".
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
צ'רניחובסקי
מנהל פורום מפגשים דרום
מנהל פורום מפגשים דרום



הצטרף בתאריך: 25/07/2007 ב- 20:34:51
הודעות: 1758
מיקום: בעיר החטאים עם רועי

הודעהנשלח: 04:01:25 07/08/08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

יא אללה חידות של מכונאים מגניב
_________________
בן צ'רניחובסקי
מנהל פורום מפגשים - דרום
כתב לענייני GNCC
לפניות - BenGNCC@gmail.com
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
jony824
נזימאי מתקדם
נזימאי מתקדם


הצטרף בתאריך: 01/10/2006 ב- 16:02:18
הודעות: 281

הודעהנשלח: 19:17:14 08/08/08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

YAM.S כתב:
אממה?

אף אחד עוד לא פתר את החידה שלי -

ציטוט:
חשבתם שתצאו מזה בכזאת קלות?
אני משאיר אתכם עם חידה , איך קרבורטורי CV מתמודדים עם שינוי המצערת הפתאומי?
(רמז ענק... התשובה בגוף השאלה, אם אין תשובה, אין חלק ג'...)


אורן...צביקה... דממת אלחוט - זה לא יהיה הוגן. מגניב

אתן לכם רמז קל.

CV = CONSTANT VELOCITY

דבר ראשון לא עמדת במילה שלך מגניב "(רמז ענק... התשובה בגוף השאלה, אם אין תשובה, אין חלק ג'...) " ואכן פורסם חלק ג'.. קורץ
ומה הייתה הכוונה בשאלה.... תסביר ואולי אוכל לענות
_________________
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
צביקה קרבורטור
נזימאי חדש
נזימאי חדש


הצטרף בתאריך: 06/08/2008 ב- 23:04:56
הודעות: 2

הודעהנשלח: 19:19:42 08/08/08    כותרת הודעה: שיפורי מנוע = מערכת ההצתה תגובה עם ציטוט

ים שלום רב !
אני ממתין כבר למאמר הבא פרי עטך," בנושא שפורי רכב- מערכת ההצתה.
ישר כח, אני נהנה מאד לקרוא את המאמרים המקצועים שלך, המנןסחים בצורה מושלמת.
בברכה
צביקה
_________________
צביקה קרבורטור
054-4861318
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
YAM.S
נזימאי טכני
נזימאי טכני


הצטרף בתאריך: 03/02/2008 ב- 14:39:08
הודעות: 539
מיקום: קיבוץ מפלסים

הודעהנשלח: 06:52:10 12/08/08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ג'וני , אני בניתי על אחד ממנהלי "הטכני" שיצילו את כבודו של הפורום - אבל...
עוד אין תשובה,
רועי? אוהד? מישהו?.


אסביר לך ג'וני ואולי תוכל לענות לי.
במאמר הסברתי כיצד קרב' כמו FCR מתגבר על החיסרון של קרב' ללא משאבת האצה - בתגובה לשינוי מצערת פתאומי.
ובכן..קרב' CV עובר את אותו השינוי הפתאומי , איך הוא מתגבר עליו ללא השתנקויות,תגובה לא אחידה/מאוחרת וכו...?
( קרב' CV נמצא ברוב הכלים הלא מקצועיים וברוב אופנועי הכביש ! )

לי יש תגובה מוכנה שכבר רציתי להעלות - אבל אני אתן עוד הזדמנות ל"מכונאי הבית".


צביקה - שלחתי לך לינק בCF לחלק ג' אך אם לא קיבלת אותו הנה פעם נוספת -
http://www.nazzima.com/phpBBHeb/viewtopic.php?t=18538

תודה לכולכם וקריאה מהנה.
אם יש שאלות אתם מוזמנים בשמחה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
YAM.S
נזימאי טכני
נזימאי טכני


הצטרף בתאריך: 03/02/2008 ב- 14:39:08
הודעות: 539
מיקום: קיבוץ מפלסים

הודעהנשלח: 07:17:59 13/08/08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

סימן שאלה מגלגל עיניים סימן שאלה מגלגל עיניים
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
YAM.S
נזימאי טכני
נזימאי טכני


הצטרף בתאריך: 03/02/2008 ב- 14:39:08
הודעות: 539
מיקום: קיבוץ מפלסים

הודעהנשלח: 08:12:55 14/08/08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

טוב אני רואה שתשובה לא תהיה לנו פה , אז אני נאלץ לענות לחידה של עצמי.

ובכן...

השאלה הייתה - "איך קרבורטורי CV מתמודדים עם שינוי המצערת הפתאומי?"

הרמז הראשון היה שהתשובה בגוף השאלה ולאחר מכן הרמז השני פשוט כתב את התשובה שחור על גבי לבן ולכן אני מופתע שעוד אף אחד לא ענה.

מאיפה מגיע השם קרב' CV?
CV = CONSTANT VELOCITY = "מהירות קבועה".



כפי שנאמר, המצערת במערכת דלק מסוג זה אינה "המצערת הישירה" בניגוד לקרב' "מגופה" בו כבל הגז מחובר למצערת היחידה - כמו למעשה בכל הקרב' הנפוצים במנועים גדולים יותר.
בקרב' CV המצערת המחוברת לכבל הגז מווסתת את הזרימת האוויר בין סעפת היניקה לקרב' וצינור ה"וונטורי" ( אזור המחט ).
ברגע ש"הוואקום" חזק מספיק הוא מפעיל כוח על הדיפאגרמה המחוברת לבוכנה ומעלה אותה וכך פותח מעבר גדול יותר של תערובת למנוע.
לפי כמות המצערת הקובעת את זרימת האויר וערך הוואקום, הבוכנה עולה ויורדת ומתאימה עצמה לדרישת המנוע.

נגיד שעכשיו אתה בסרק וברגע מושך במהירות למצערת מלאה.
בקרב' מגופה ללא משאבת האצה התגובה תהיה הססנית משהו מסיבות ברורות ( מפורט במאמר ) , ואילו קרב' CV כפי שנכתב למעלה אינו משנה באופן מיידי את מעבר האויר אל המנוע אלה רק כתוצאה מהגדלה ב"וואקום" המופעל על הדיפאגרמה*

מה שקורה הוא שברגע שפתחת מצערת באופן פתאומי הוואקום מיד גדל והוא כמובן - שואף להשוואת לחצים.
המעבר שמאפשר לו לעשות זאת במהירות המירבית הוא הפתח הקטן שהמגופה משאירה בסרק ( גובה בוכנה נמוך מאוד בהתאם לוואקום נמוך מאוד ).
משום שהבוכנה מתנגדת לפתיחתה בהשפעת הוואקום ( קפיץ הבוכנה , התנגדות הבוכנה כנגד הקדח וכו...) בפועל לאחר הפעלת וואקום מספק לפתיחתה נוצר מצב של השהייה קצרה בין הפעלת הוואקום לתגובת הבוכנה בעלייתה.
ברגע קצר זה - עד עליית הבוכנה בהתאם לערך הוואקום, זרימת האויר כולה מתרכזת בפתח המגופה הצר ובאזור המחט.
התוצאה של זרימת האויר במהירות מוגברת דרך אזור המחט היא שאיבת דלקת מוגברת מהדיזות ללא הגדלה משמעותית בכמות האויר - הדבר מוביל לתערובת עשירה.
תערובת עשירה זו מתחילה את ההאצה "בפור" (לטובת התערובת העשירה) כך שברגע עליית הבוכנה התערובת תמשיך להיות עשירה עד להתייצבות יחסית בכמות שאיבת הדלק מול האויר( כמעט מיידי ).

*למעשה בפתיחת מצערת חזקה יותר הוואקום יורד ולא עולה , אך ה"וואקום" אשר אני מתאר במאמר ובהודעה זו הוא בעצם הכוח ששואב את הדלק מהדיזות למשל - לפי עקרון ונטורי, בחרתי להשתמש במונח למרות אי הדיוק כדי להבהיר את הנקודה לקורא המתחיל.

חזרה לשם הקרב' ...ותשובה לחידה...

קרב' "מהירות קבועה" - בעקבות עליית הבוכנה בהתאם ל"צריכת המנוע", ותודות לשינוי בקוטר הצינור, האויר הנע בחלל הונטורי של הקרב' נמצא ב"מהירות קבועה" ( בגבולות מסויימים, למעט מצבים קיצוניים).
בהתאם לכך , פשוט אין "שינוי פתאומי" שהקרב' צריך להתמודד איתו.

אז איך זה בתור תשובה ג'וני?

מוקדש לכל הקשקשנים שאוהבים ללכלך אבל לא יודעים לענות על שאלות פשוטות במכונאות.

ים
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
jony824
נזימאי מתקדם
נזימאי מתקדם


הצטרף בתאריך: 01/10/2006 ב- 16:02:18
הודעות: 281

הודעהנשלח: 00:41:12 15/08/08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אוקיי חשבתי שאני יכול לענות. המום
מסתבר שלא מתבייש תודה על התשובה לחידה ועל ההסבר המפורט.. תמשיך להפציץ מלך...
קורץ
_________________
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
הצג הודעות קודמות:   
תגובה להודעה    עמוד פורום ראשי -> טרקטורונים ואופנועים - טכני ושיפורים כל הזמנים הם GMT + 3 שעות
עבור לעמוד הקודם  1, 2
עמוד 2 מתוך 2

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb