naZZima
פורום נזימה עבר למערכת חדשה, לחץ כאן כדי לעבור לפורום החדש.
עזרה חיפוש רשומים קבוצות הרשמה פרופיל תיבת דואר התחבר


כלים ספורטיבים - חצי אוטומטיים
עבור לעמוד הקודם  1, 2
 
תגובה להודעה    עמוד פורום ראשי -> טרקטורונים ואופנועים - כללי
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
Kastro
מנהל הפורום הכללי
מנהל הפורום הכללי



הצטרף בתאריך: 07/09/2007 ב- 01:14:08
הודעות: 1340

הודעהנשלח: 18:54:37 17/09/08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

YAM.S כתב:
HL כתב:
YAM.S כתב:
נדב... זה ממש לא ההבדל, כרגיל - לא יודעים - לא לענות.

קלאץ אוטומטי מותקן במקום הקלאץ הידני ומתפקד כקלאץ צינטרפוגלי בדומה לזה המצוי בוריאטור , כלומר מחובר מעל סל"ד מסויים ומנותק מתחתיו.
העברות למעלה מבוצעות בעצם עם קלאץ מחובר ולמטה עם קלאץ מנותק , טוב למירוצים בעיקר.
ניתן להמשיך לשלוט על הקלאץ ידנית.

בטרקטורון חצי אוטומטי העברת ההילוך מבצעת בעצם( דריכת הרגלית בלבד ) , ניתוק קלאץ - העברה - חיבור קלאץ כשהקלאץ עצמו גם צינטרפוגלי.


אני לא יודע איך עובד טרקטורון שעבר הסבה לחצי אוטמט אבל לפי מה שאתה אומר כל פעם שהרוכב רוצה להעלות הילוך הוא בעצם דוחף הילוך ללא קלאץ? ואם הוא רוצה להוריד הילוך כדי להאט את הכלי איך בדיוק בסלד אמצע הקלאץ הצנטרפוגלי יתנתק? ואחרי כל מרוץ הם עושים גיר חדש???

ובטרקטורון שבא מהחברה חצי אוטמט קיימים שני קלאצים אחד צנטרפוגלי והשני קלאץ רגיל (דסקיות) כשאתה מעלה או מוריד כדי להעביר הילוך אתה מפעיל זרוע פנימית שלוחצת על הקלאץ הרגיל (דסקיות) ומתחת לסלד מסוים הקלאץ הצנטרפוגלי מנותק והסלד הזה ממש קצת מעל הסלד סרק
מחכה להסבר או שכמו שאמרתה אם לא יודעים לא עונים וזאת לא בושה מופתע


במירוצים תראה שהרבה פעמים מעבירים הילוכים ללא קלאץ , אז כן , מעלים הילוך ללא קלאץ.
ואם רוצים ניתן להשתמש בידית.
גם אני לא הבנתי את הקטע הזה בהתחלה , אבל הסבירו לי שלמרות שמעבירים למעלה ללא קלאץ התיבות מספקות אמינות סבירה , אני גם חושב שזה ממש לא לעניין ולא מוצא עניין בקלאץ' כזה.
מיקום נקודת החיבור האופטימלי הוא בערך בכל נקודה אשר מתחתיה כדאי להוריד הילוך( למטרות מירוצים , אפשר לקבוע אותה בטווח רחב לבקשת הרוכב) , כלומר בכל פעם שיורדים מתחת לסיבובים אלו הקלאץ פשוט מתנתק עד חזרה אל המצערת באותו הילוך או מאפשר הורדה של הילוך וחזרה אל הגז.
היתרון הוא שבכניסה לפניות לא מסתבכים עם נעילות גלגלים וOVERREV , פשוט לוחצים ברקס וביציאה מהפניה בוחרים את ההילוך המתאים "ומתחברים אליו".
כמובן שבזינוק החיבור הוא אוטומטי, סטייל וריאטור והרבה יותר קל לזנק במהירות.
חיסרון מוכר שלהם בשטח הוא שהם מבטלים חלק נרחב מבלימת המנוע ושקשה לכוון אותם ל"חדות" הצמדה לשביעות רצונם של הרוכבים.

כמו שבן ענה יפה , לכאורה הסידורים דומים אבל בפועל תיבה חצי אוטומטית לא מנתקת את ההילוך כמעט עד סרק בעוד קלאץ אוטומטי כבר בסל"ד ביניים.
העברת ההילוך בתיבה חצי אוטומטית היא עם קלאץ בכל הכיוונים.
בהורדת הילוכים בחצי אוטומט ( במידה ולא נשארים על הרגלית ) ההילוך יורד ומתחבר בעוד בקלאץ אוטומטי המנוע מתנתק ומאפשר בחישה בהילוכים ללא בלימת מנוע, ללא קפיצות , ללא נעילות גלגלים ולא פחות חשוב - ללא העברות משקל בהורדת הילוכים.


HL , שימוש בשני מצמדים בתיבה חצי אוטומטית הוא אפשרי וקיים , אך זה כמובן מייקר את המערכת ומסבך אותה , השימוש בקלאץ צינטרפוגלי יחיד ונשלט הוא הרבה יותר כלכלי ופשוט.


יש אמת בדבריך אבל הקלאץ' הזה עוזר גם בבלימת המנוע, לפחות זה מה שהבנתי מקריאה באתר רקליוז.
הקלאץ' הזה פשוט מדהים במיוחד לרכיבת מוטוקרוס מכייוון שתדירות העברת ההילוכים היא גבוהה מאוד.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
YAM.S
נזימאי טכני
נזימאי טכני


הצטרף בתאריך: 03/02/2008 ב- 14:39:08
הודעות: 539
מיקום: קיבוץ מפלסים

הודעהנשלח: 19:35:24 17/09/08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כתבתי "חלק נרחב מבלימת המנוע" , בגלל שמתחת לסל"ד מסויים הקלאץ' פשוט מתנתק.
בטרקטורון חצי אוטומטי מספיק שאתה ממש מעט סל"ד מעל סרק והקלאץ' מחובר ותקבל בלימת מנוע.
בקלאץ' אוטומטי מתחת לסל"ד גבוה בהרבה מסרק מהיר, המנוע פשוט מנותק...
_________________
There Is More To Livin' Then Only Survival
מנצח ליגת "כבד הברזל 2008".
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
הצג הודעות קודמות:   
תגובה להודעה    עמוד פורום ראשי -> טרקטורונים ואופנועים - כללי כל הזמנים הם GMT + 3 שעות
עבור לעמוד הקודם  1, 2
עמוד 2 מתוך 2

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb