naZZima
פורום נזימה עבר למערכת חדשה, לחץ כאן כדי לעבור לפורום החדש.
עזרה חיפוש רשומים קבוצות הרשמה פרופיל תיבת דואר התחבר


שיפורי מנוע חלק ב' - קרבורציה למתקדמים ונייטרוס אוקסיד.
עבור לעמוד 1, 2  הבא
 
תגובה להודעה    עמוד פורום ראשי -> טרקטורונים ואופנועים - טכני ושיפורים
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
YAM.S
נזימאי טכני
נזימאי טכני


הצטרף בתאריך: 03/02/2008 ב- 14:39:08
הודעות: 539
מיקום: קיבוץ מפלסים

הודעהנשלח: 18:20:42 05/08/08    כותרת הודעה: שיפורי מנוע חלק ב' - קרבורציה למתקדמים ונייטרוס אוקסיד. תגובה עם ציטוט

קישור לחלק א' -
http://www.nazzima.com/view_article.php?a=317

שיפורי מנוע חלק ב'

מערכת הדלק הלא מוזרקת -

מערכת הדלק היא נושא ארוך ולא פשוט. מכיוון שאנו עוסקים בכתבה זו בשיפורי מנוע באופן כולל ולא רק במערכת הדלק קצרה היריעה מלהכיל הסבר מפורט על קרבורטורים ומערכות הזרקה.
למי שלא שולט בחומר אמליץ לקרוא את סדרת המאמרים של אביעד אברהמי על מערכת הדלק.
http://www.fullgaz.co.il/archive/oct-05/news/fg16506-fg-carburators-part1.php

בנושא הדיזות ופעולת הקרב' כבר נגענו בקצרה בתחילת הכתבה, אז נקפוץ ישר לאייטם הבא -

FCR?!

בטח יצא לכם כבר לשמוע על הקרב' המפורסם... מה כל כך מיוחד בקרב' בו?
אם קראתם את המאמרים של אביעד הבנתם את ההבדל בין קרב' CV לקרב' "מגופה".
FCR משתייך לסוג השני והוא משלב בתוכו משאבת האצה המחפה על החיסרון של קרב' המגופה הפשוטים.


מהו אותו חיסרון?

בקרב' עוברות 2 מדיות , אחת במצב צבירה גז ואחת נוזל ( אויר ודלק ).
אחת יותר קלה ו"גמישה" והשנייה יותר דחוסה וכבדה.

בקרב' מגופה , ברגע פתיחת מצערת מהירה תת הלחץ עולה לערכים גבוהים בזמן קצר ביותר.
השינוי המהיר בתת הלחץ משפיע יותר על המדיה הקלה מבין ה-2, האוויר, ושואב אותו במהירות שיא, בעוד הדלק מפגר מאחור, מנסה לזחול החוצה מהדיזות ולהדביק את צריכת האוויר של המנוע.
מדובר על ריגעון קצרצר אך קיים, בו קיים חוסר בדלק בתערובת.
התוצאה של מצב זה היא "שיהוק" ראשוני המתבטא בתגובת מצערת עצלה יותר, והמשך בתגובה פראית, מצב לא אידיאלי.
בדיוק למשבצת זו נכנסת משאבת התאוצה - משאבת התאוצה מחוברת באופן מכני למצערת.
משאב זו היא בעצם סוג של "מזרק" המחפה ברגעים אלו על פיגור זרימת הדלק למנוע.
המשאבה מגיעה בצורת בוכנה בתוך קדח הניזונה מאותו מקור דלק של הקרב' וברגע פתיחת המצערת דוחסת דלק דרך דיזה לחלל הוונטורי של הקרב'.
פעולת המשאבה מפצה על המחסור הזמני בדלק ומשגרת את הכלי קדימה בתגובת מצערת פראית... כמו שכתוב בספר.
פיצ'ר נוסף של הFCR הוא חיבור חיישן מיקום המצערת (TPS) לCDI ושינוי תזמון ההצתה בהתאם לסל"ד ומיקום המצערת למניעת הפרעות המתקבלות כתוצאה מפתיחת מצערת מלאה בסל"ד נמוך בעומס גבוה ("צלצולים", הרחבה בנושא בכתבה הבאה).
עוד יתרון של קרב' מסוג מגופה הוא החיבור הישיר בין המצערת לבוכנה/מגופה המרכזית.
ברכיבה בשטח קשה מופעלים על הרוכב והכלי כוחות G בכיוונים שונים, אותם הכוחות פועלים גם על חלקי הקרב'.
כידוע גובה הבוכנה בקרב' CV תלוי בכמות הוואקום המופעלת על הדיפאגרמה שאינה מחוברת באופן ישיר לכבל הגז.
בקרב' "מגופה" כבל הגז מחובר למצערת ( המגופה היא המצערת ) ומווסת את כמות התערובת הנכנסת למנוע.
בקרב' CV הפעולה נעשת בעקיפין כשכבל הגז מווסת את רמת הוואקום הקובעת את גובה הבוכנה.
בהפעלת כוח G שלילי על הבוכנה (ויתקנו אותי הטייסים באתר) אשר חזק יותר מכוח הוואקום המרים אותה , הבוכנה תרד למטה ותסגור את המעבר לתוך המנוע מה שיהפוך את היציאה מנחיתה של הכלי על הקרקע למשל... למסורבלת ואיטית.
הכתוב מתייחס לסוג הקרב' ולאו דווקא לFCR עצמו, משום שישנם עוד חברות שמציעות קרב' הפועלים באופן דומה, הFCR הצליח והתפרסם תודות לדיוק פנטסטי, אמינות טובה וביצועים מעולים.


חשבתם שתצאו מזה בכזאת קלות?
אני משאיר אתכם עם חידה , איך קרבורטורי CV מתמודדים עם שינוי המצערת הפתאומי?
(רמז ענק... התשובה בגוף השאלה, אם אין תשובה, אין חלק ג'...)


בעקבות שאלות הקשורות לחלק א' של הסדרה ומשום שאנו כבר עוסקים בנושא ,מילה וחצי על ג'טינג -
ציטוט:
[b]*הערה בנוגע לשימוש במילה "וואקום" במאמר-

למעשה בפתיחת מצערת חזקה יותר הוואקום יורד והלחץ בסעפת עולה , אך ה"וואקום" אשר אני מתאר במאמר ובהודעה זו הוא בעצם למשל - הכוח ששואב את הדלק מהדיזות - לפי עקרון ונטורי, בחרתי להשתמש במונח למרות אי הדיוק כדי להבהיר את הנקודה לקורא המתחיל.


מקור הצורך בג'טינג -[/b]
במחשבה ראשונה על פעולתו של הקרב' נהוג לקבל את הרושם שיחס הדלק אויר המתקבל ע"י הקרב' נשמר ללא תלות בכמות התערובת אשר נשאבת אל המנוע פר יחידת זמן, מחשבה זו איננה נכונה.
בתור התחלה הקרב' בנוי כך שיחס הדלק/אויר אמור להשתנות בהתאם למצב העבודה והעומס על המנוע במטרה לספק הספק מקסימלי יחד עם צריכת דלק טובה ופליטת מזהמים בהתאם לחוק.
קרב' מתאים את כמות הדלק אל כמות האוויר ולא ההפך, למעשה השליטה על כמות האוויר הנצרך ע"י המנוע היא בסה"כ פונקציה של כמות הכוח שהרוכב רוצה.
אין במצערת שום שליטה על כמות האוויר הנכנסת למנוע (יש, אבל זאת לא המטרה "בגדול"), היא נמצאת שם כדי להגביל אותה ואילולא היא הייתה שם המנוע היה עובד בפול פאוור כל הזמן, כלומר הקרב' היה מתאים את כמות הדלק לכמות צריכת האוויר, וללא שליטה על כמות האוויר הוא היה פשוט מספק מקסימום דלק.
במנוע אשר יכול לפעול בטווח רחב של יחסי תערובת, לדוגמא: מנוע דיזל, אין מצערת.
המנוע צורך את מקסימום האוויר שהוא יכול והשליטה על הספק המנוע מבוצעת בלעדית ע"י הקצבת כמות הדלק המסופקת למנוע.


איך הקרב' "יודע" להתאים את כמות הדלק לאוויר מלכתחילה?

הוא לא יודע , הקרב' לא יכול לפעול לשינוי אספקת הדלק כדי להגיע ליחס התערובת הרצוי, הקרב' הוא מערכת מכאנית ללא פידבק.
הקרב' המקורי מכוון ע"י היצרן בהתאם לדרישה.
האויר הנכנס בוואקום למנוע ישאף לשאוב כמה שיותר דלק יחד איתו, הלכה למעשה הוא מסוגל לשאוב הרבה יותר מידי דלק יחד איתו, מספיק כדי לגרום לכיבוי המנוע בגלל תערובת עשירה מידי.
לכן אנו מגבילים את יכולת שאיבת הדלק ע"י התקן "מגביל" מסויים בצורת חריר המאפשר רק לכמות מסויים של דלק לעבור תחת הוואקום.


למה אנו צריכים להחליף את הדיזות? המנוע לא יכול פשוט לשאוב יותר דלק מאותה הדיזה? הרי הוא מייצר יותר וואקום...

הגבלה זו מתוכננת לערך וואקום מסויים המיוצר ע"י המנוע בסל"ד הרלוונטי , במידה והמנוע צורך מעט יותר אויר הוא מייצר יותר וואקום ויכול לשאוב יותר דלק מאותה הדיזה.
כאשר ערך הוואקום עולה מעל גבול מסויים והאוויר החוצה את הוונטורי שואף לשאוב יותר דלק, הוא כבר לא יוכל לעשות זאת דרך אותה הדיזה.
הסיבה לכך נעוצה בסיבה לשמה התקנו דיזות מלכתחילה - יכולת שאיבת הדלק דרך הדיזה בהתאם לוואקום המנוע.
במידה ועליית הוואקום הייתה מאפשרת לשאוב את אותה כמות דלק מוגברת בהתאם לא היה לנו צורך בהחלפת דיזות.
החל מנקודה מסויימת הנקבעת בהתאם למימדי הדיזה, כדי לשאוב את כמות הדלק המתבקשת נדרש יותר וואקום באופן לא ליניארי.
לדוגמא במידה ורציתי להוציא 50 מ"ל ערך הוואקום הנדרש היה 50 KPA ואילו אם הייתי רוצה להוציא 100 מ"ל מאותה דיזה ערך הוואקום הנדרש היה 130 KPA.
מסיבה זו יש להגדיל את הדיזה כך שערך הוואקום החדש ישאב את כמות הדלק הרצויה.
ברגי הכיוון מאפשרים לנו לכוון את התערובת בטווח צר למטרת FINE TUNING (לא בכל מצבי המצערת), ברגע שטווח זה נגמר - מחליפים דיזה.
מומלץ לשמור על ברגי הכיוון ממורכזים.
סיבה נוספת לשינוי בג'טינג מקורה בשינוי בכמות החמצן לנפח האוויר הנשאב אל המנוע.
בשינוי הגובה וטמפ' הסביבה משתנה כמות החמצן לנפח נתון של אויר, משום שפעולת השריפה במנוע היא לא יותר מ"חימצון" הדלק - כמות הדלק צריכה להתאים לכמות החמצן ולא לכמות האוויר הנכנסת למנוע.
בקרב' מסוג CV או מגופה ניתן להגדיל את כמות הדלק גם בהחלפת המחט, שינוי גובה המחט, שינוי דיזת/קפיץ משאבת התאוצה ושינוי גובה המצוף. ( ניתן גם לשנות את "דיזות האויר" אך הדבר פחות נפוץ).



נייטרוס OXIDE

אין צורך לעשות היכרות , כולנו היינו "בסרט" הזה...

מהי תחמוצת החנקן?
תחמוצת החנקן הוא גז חסר צבע, לא נפיץ, לא רעיל ובעל טעם וריח מתקתק.
מולקולת הn2o מורכבת מאטום אחד של חמצן ו2 אטומים של חנקן N2+0 = N2o
כלומר 2 שליש חנקן ושליש חמצן , כ33-36 אחוז בקירוב.
השימוש בתחמוצת החנקן נעשה בלחץ עצום (כמה עשרות אטמוספרות) בכדי לשמור על הנייטרוס נוזלי.
זאת משום שתחמוצת החנקן מתאדה באופן מלא כבר ב מינוס 80 מעלות צלזיוס ומתפרקת ליסודותיה הבסיסיים קצת לפני 300 מעלות צלזיוס(526F )
הנייטרוס, הידוע גם בשם "גז צחוק" משמש רופאי שיניים כחומר אילחוש למטופלים במטרה להפחית את הכאב הכרוך בטיפולי שיניים ללא הרדמה מלאה.
השימוש בנייטרוס אוקסייד התחיל בעולם התעופה כאשר בגבהים הקיצוניים בהם האוויר דליל מאוד, המנועים התקשו לתפקד ואיבדו אחוז ניכר מיכולותיהם המבצעיות.
גז "הנייטרוס" מציע את הפשרה הכי טובה בין אחוז חמצן בגז - לבטיחות, לצורת האחסון, ללחצי המערכת וליכולת פירוק הגז למרכיביו הבסיסיים בטמפ' נמוכה מספיק (שאיפת נייטרוס מתחת לטמפ' הפירוק תגרום לחנק משום שהחמצן לא משתחרר מהתרכובת).

כיצד הנייטרוס משפר את ביצועי המנוע?

ב2 מילים - יותר חמצן!
כפי שניתן להסיק מהכתוב, אחוז החמצן לנפח של תחמוצת החנקן גדול יותר מאחוז החמצן באויר האטמוספרי.
השימוש בנייטרוס מאפשר הכנסת יותר חמצן לתא השריפה באופן משמעותי וכפי שכולנו יודעים יותר חמצן + יותר דלק = יותר כוח!
הבדל אחוזי החמצן בין הנייטרוס לאויר מאפשר שיפור ניכר בביצועי המנוע (מכ"ס בודדים למאות כוחות סוס).
מלבד אחוז החמצן הגבוה יותר מהאויר, הנייטרוס גם משפיע לטובה על המילוי הנפחי בזכות כך שהוא מתאדה לסעפת היניקה בטמפ' של מינוס 80 מעלות, דבר המקרר באופן משמעותי את חלל הסעפת ומגדיל את אחוז החמצן לנפח נתון של תערובת (הנייטרוס מוחזק במצב נוזל עד רגע ההזרקה לסעפת).
ובנוסף הגז דחוס פי 2.3 יותר מהאויר תחת אותו הלחץ!

השימוש בנייטרוס -
השימוש בנייטרוס, (בדומה להגדלה ביחס הדחיסה וגדישה) מעצים באחוז ניכר את עוצמת שריפת התערובת בצילינדר מה שהופך אותה לרגישה פי כמה לדטונציה (עוצמת שריפה מקסימלית = PCP = הלחץ המקסימלי המופעל על הבוכנה בפיצוץ התערובת).
עקב תוספת החמצן המסיבית יש לתגבר את מערכת הדלק המקורית של הכלי (עד גבול מסויים היא יכולה לפצות) בכדי לא להגיע למצב של תערובת ענייה, תערובת ענייה + נייטרוס = בוכנות welldone.
התרחיש הכי גרוע בשימוש בנייטרוס הוא תערובת ענייה ודטונציה ויש להימנע מאלו בכל מחיר.
השימוש בנייטרוס חייב לבוא בגיבוי של הזרקת דלק בהתאם לכמות הנייטרוס בכדי לאזן את התערובת כך שתמיד תהיה עשירה, לא סטויכומטרית... עשירה , ולמה?
תערובת עשירה מקררת את המנוע, הדלק סופח אליו חום ומקרר את המנוע כל הדרך לתא השריפה ובנוסף תערובת עשירה נשרפת "קר" יותר.
תערובת ענייה תגרום לחימום יתר אשר יביא לדטונציה וצלצולים, שבשימוש בנייטרוס, מפאת העומס הניכר (לחץ שריפה עצום הגדל עוד יותר במקרה של דטונציה) יגרמו להרס של המנוע בזמן קצר מאוד!
מצב בעייתי נוסף הוא ניתוק ההזרקה בכלים המצוידים במערכת הזרקה , ניתוק הזרקה , כפי שצוין לפני כן הוא מצב בו ההזרקה מנותקת למניעת סיבובי יתר.
במצב זה אספקת הדלק לא סדירה וגורמת לתערובת ענייה הנוצרת ע"י מערכת הנייטרוס בלבד ( מזרק חיצוני פועל ללא עזרת מערכת ההזרקה המקורית ).
אמצעי זהירות הכרחיים הם שימוש במצתים קרים יותר ואיחור ההצתה.
מצתים קרים ממירים את החום ביעילות גבוהה יותר ושומרים על טמפ' נמוכה יותר של המצת , למניעת הדלקה מוקדמת של התערובת.
ואילו איחור ההצתה נובע מהסיבה שלחץ השריפה גדל באופן ניכר ובמידה וההצתה תישאר מוקדמת כאילו היה זה מנוע אטמוספרי רגיל, ה"פיק" של לחץ השריפה המקסימלי יהיה קרוב מידי לTDC ומעל גבול הדטונציה של הדלק מה שכמובן יגרום לדטונציה.
איחור ההצתה נועד בכדי להצית את התערובת כך שתגיע לשיא הלחץ כאשר הבוכנה רחוקה יותר מהראש ( בדרך למטה ) כדי למנוע מצב של לחץ יתר ומה שנקרא בשפה המקצועית -
Run away detonation
איחור ההצתה בשימוש בנייטרוס נועד כדי למנוע דטונציה אך גם חשוב מאוד לניצול מלא של תוספת הנייטרוס, נדבר על זה לעומק בפרק הבא של הכתבה העוסק במערכת ההצתה.
בהתקנת מערכת נייטרוס מומלץ להתקין חיישן "ווידבנד" וחובה להתקין חיישן EGT להתראה על תערובת ענייה וחימום יתר לפני שהנזק מתממש.

"השימוש הבטוח"
משמעות השימוש הבטוח היא כמות תוספת ההספק שמנוע "סטוק" יכול להתמודד איתה עם שמירה על אמינות סבירה. הדבר משתנה בין מנוע למנוע אך היצרנים קבעו אותו בסביבות ה25 אחוז תוספת.

נייטרוס נותן הכי הרבה כ"ס לשקל ובהתקנה מקצועית בטוח לשימוש ואמין מאוד.

בקרוב תמונות של התקנת נייטרוס "כחול - לבן " באדיבות אחד מגולשי האתר.

מקווה שהשכלתם ונהנתם לקרוא את המאמר.
במידה ויש שאלות , הערות, משהו לא היה ברור? משהו היה מיותר? או סתם משהו לשתף , אני תמיד פה...

ים סוסנה

קישור לחלק ג' -
http://www.nazzima.com/phpBBHeb/viewtopic.php?t=18538"
_________________
There Is More To Livin' Then Only Survival
מנצח ליגת "כבד הברזל 2008".


נערך בפעם אחרונה על-ידי YAM.S בתאריך 17:02:19 27/08/08, נערך בסך הכל 3 פעמים
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
YAM.S
נזימאי טכני
נזימאי טכני


הצטרף בתאריך: 03/02/2008 ב- 14:39:08
הודעות: 539
מיקום: קיבוץ מפלסים

הודעהנשלח: 18:28:36 05/08/08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אוהד/רועי/אייל....אני חושב שזה שווה "דביק"...
אתם מוזמנים להגיב ולשאול שאלות...
_________________
There Is More To Livin' Then Only Survival
מנצח ליגת "כבד הברזל 2008".
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
lirandvx
נזימאי מכור
נזימאי מכור


הצטרף בתאריך: 13/04/2008 ב- 10:35:33
הודעות: 172
מיקום: לפנייך בווילי

הודעהנשלח: 18:49:16 05/08/08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כל פעם מחדש אני המום המום המום מהידע שלך!!! בוכה בוכה בוכה



ותחשבו על זה!! הוא סך הכל בן 18!



מנהלים צריך לשים דביק!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
הוד סעדה
נזימאי מכור
נזימאי מכור


הצטרף בתאריך: 02/07/2007 ב- 00:20:31
הודעות: 169
מיקום: נתיבות

הודעהנשלח: 19:36:13 05/08/08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

שמע ... יישר כוח
יצאת תותח,
באמת שווה לשים בדביק ..
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
חנן כהן
נזימאי חדש
נזימאי חדש


הצטרף בתאריך: 05/06/2008 ב- 11:40:27
הודעות: 111
מיקום: מאחור

הודעהנשלח: 21:02:51 05/08/08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כתבה יפה : יש לציין שנייטרוס הורס את המנוע יותר מהר

כמו במהיר ועצבני 1 .למה הם גנבו את מנועים בגלל שהנייטרוס הורס את המנוע יותר מהר ואחרי המרוץ הם זורקים את המנוע ל זבל Happy
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
nadavs34
נזימאי מכור
נזימאי מכור


הצטרף בתאריך: 15/01/2007 ב- 23:28:06
הודעות: 2981
מיקום: ליד המחשב

הודעהנשלח: 21:16:59 05/08/08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לדעתי גם "דביק",גם א' וגם ב'..
מאמר מנצח מאוד שמח
_________________
אם מישהו יכול להציע לי חתימה אני ישמח :]
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
YAM.S
נזימאי טכני
נזימאי טכני


הצטרף בתאריך: 03/02/2008 ב- 14:39:08
הודעות: 539
מיקום: קיבוץ מפלסים

הודעהנשלח: 21:40:57 05/08/08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

חנן כהן כתב:
כתבה יפה : יש לציין שנייטרוס הורס את המנוע יותר מהר

כמו במהיר ועצבני 1 .למה הם גנבו את מנועים בגלל שהנייטרוס הורס את המנוע יותר מהר ואחרי המרוץ הם זורקים את המנוע ל זבל Happy


אם אתה לוקח דוגמאות מהסרט הנ"ל , מצבך קשה... קורץ
הסרט נחמד בתור סרט אקשן אבל לתסריטאים לא היה הרבה מושג בנוגע לשיפורי מנוע.

במהיר ופלצני 1 האקליפס של בריאן "מתפוצצת" כאילו אין מחר כתוצאה מנייטרוס כשאם תסתכל בכתבה תראה בפסקה הראשונה על נייטרוס "לא נפיץ".
שלא נדבר על הביטויים המאוד מדוייקים בסרט.

ככל שתשפר יותר את המנוע תמיד יהיה יותר בלאי , הבלאי כתוצאה משימוש בנייטרוס הוא לינארי כנגד תוספת הכ"ס.
_________________
There Is More To Livin' Then Only Survival
מנצח ליגת "כבד הברזל 2008".
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
asafartzi
מנהל פורום
מנהל פורום



הצטרף בתאריך: 13/01/2006 ב- 12:24:47
הודעות: 4185
מיקום: עיר האבות

הודעהנשלח: 22:05:26 05/08/08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הכישרון שלך לפשט דברים מורכבים לרמת הבנה בסיסיים, הם נדירים ביותר!!!

אני נהנה לקרוא את פרי עטך ויותר מכך, אני נהנה לצפות בכמות גולשים שאינה מבוטלת, המצליחים להבין בזכותך, מערכות מורכבות ומסובכות.

תודה רבה על ההשקעה הניכרת בכל מאמר ומאמר... מאוד שמח
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
YAM.S
נזימאי טכני
נזימאי טכני


הצטרף בתאריך: 03/02/2008 ב- 14:39:08
הודעות: 539
מיקום: קיבוץ מפלסים

הודעהנשלח: 22:42:48 05/08/08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

asafartzi כתב:
הכישרון שלך לפשט דברים מורכבים לרמת הבנה בסיסיים, הם נדירים ביותר!!!

אני נהנה לקרוא את פרי עטך ויותר מכך, אני נהנה לצפות בכמות גולשים שאינה מבוטלת, המצליחים להבין בזכותך, מערכות מורכבות ומסובכות.

תודה רבה על ההשקעה הניכרת בכל מאמר ומאמר... מאוד שמח


רב תודות.
כשאני התחלתי להתעניין בנושא נאלצתי לחפש את המידע הזה בשדות זרים ובשפה האנגלית
לכן מרגע שהחלטתי שיש בידי מספיק ידע ( דילמה בפני עצמה...) לכתוב בעברית ועל הדברים שהכי קרובים ל"משפרים" הישראלים, עשיתי זאת.
אני מאמין בפירוק החומר למרכיביו הבסיסים לטובת ההבנה של הקורא , אמנם במבט ראשוני נראה כאילו המידע "חופר מידי" אך זה נעשה כדי שהקוראים יבינו את החומר הנכתב על בוריו.
בשיפורי מנוע , כשיוצאים ממעטפת ה"סטוק" חובה להכיר את פעולת המערכת באופן מדוייק במטרה לדעת לאבחן תקלות במערכת , אחרת השיפור יכול רק לגרוע.

המאמרים בסדרת "שיפורי מנוע" נכתבו לקהל יעד המבין דבר או 2 במכונאות בסיסית ולכן לפעמים "מדלגים" על נושאים מובנים מאליהם... למי שאוהב לשחות בגריז.
וככל שהפרקים יתקדמו ( אי"ה ) הנושאים הופכים "מסובכים" יותר.
כדי לא ליצור מצב שקוראים מוותרים על הקריאה בגלל שהם לא מבינים כיצד פועלת המערכת או לא מבינים את ההיגיון מאחורי ההסברים אני פתוח תמיד לשאלות.
אפשר תמיד לפנות אלי בה"פ או במסנג'ר yams1@walla.co.il.

*מנתח הקרבורטורים בתמונות הוא חיים(TELCOM) אייס, התמונות פורסמו באישורו.
כשביררתי על מידע בנושא קרב' FCR קיבלתי 2 שמות -חיים אייס ואיציק אוחנה.
אם יש לכם עוד שאלות בקשר לקרב' הנ"ל אתם יכולים למצוא את שניהם בפורום.
_________________
There Is More To Livin' Then Only Survival
מנצח ליגת "כבד הברזל 2008".
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
asafartzi
מנהל פורום
מנהל פורום



הצטרף בתאריך: 13/01/2006 ב- 12:24:47
הודעות: 4185
מיקום: עיר האבות

הודעהנשלח: 06:59:42 06/08/08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

YAM.S כתב:
asafartzi כתב:
הכישרון שלך לפשט דברים מורכבים לרמת הבנה בסיסיים, הם נדירים ביותר!!!

אני נהנה לקרוא את פרי עטך ויותר מכך, אני נהנה לצפות בכמות גולשים שאינה מבוטלת, המצליחים להבין בזכותך, מערכות מורכבות ומסובכות.

תודה רבה על ההשקעה הניכרת בכל מאמר ומאמר... מאוד שמח


רב תודות.
כשאני התחלתי להתעניין בנושא נאלצתי לחפש את המידע הזה בשדות זרים ובשפה האנגלית
לכן מרגע שהחלטתי שיש בידי מספיק ידע ( דילמה בפני עצמה...) לכתוב בעברית ועל הדברים שהכי קרובים ל"משפרים" הישראלים, עשיתי זאת.
אני מאמין בפירוק החומר למרכיביו הבסיסים לטובת ההבנה של הקורא , אמנם במבט ראשוני נראה כאילו המידע "חופר מידי" אך זה נעשה כדי שהקוראים יבינו את החומר הנכתב על בוריו.
בשיפורי מנוע , כשיוצאים ממעטפת ה"סטוק" חובה להכיר את פעולת המערכת באופן מדוייק במטרה לדעת לאבחן תקלות במערכת , אחרת השיפור יכול רק לגרוע.

המאמרים בסדרת "שיפורי מנוע" נכתבו לקהל יעד המבין דבר או 2 במכונאות בסיסית ולכן לפעמים "מדלגים" על נושאים מובנים מאליהם... למי שאוהב לשחות בגריז.
וככל שהפרקים יתקדמו ( אי"ה ) הנושאים הופכים "מסובכים" יותר.
כדי לא ליצור מצב שקוראים מוותרים על הקריאה בגלל שהם לא מבינים כיצד פועלת המערכת או לא מבינים את ההיגיון מאחורי ההסברים אני פתוח תמיד לשאלות.
אפשר תמיד לפנות אלי בה"פ או במסנג'ר yams1@walla.co.il.

*מנתח הקרבורטורים בתמונות הוא חיים(TELCOM) אייס, התמונות פורסמו באישורו.
כשביררתי על מידע בנושא קרב' FCR קיבלתי 2 שמות -חיים אייס ואיציק אוחנה.
אם יש לכם עוד שאלות בקשר לקרב' הנ"ל אתם יכולים למצוא את שניהם בפורום.


יצא לי להרכיב FCR (משאבת האצה) 39 ו41 מ"מ בדיויאיקס שלי ושל גבי...אין ספק שחיים איס אומן-על!!!
הייתה לי בעיה שהוא לא ממש הצליח להתגבר עליה(בלחיצה מהירה על ידית התאוצה, המנוע השתנק וברוב המקרים כבה. רק בלחיצה ליניארית הוא טיפס לטורים..)
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
ben_dvx
נזימאי חדש
נזימאי חדש


הצטרף בתאריך: 18/07/2008 ב- 08:49:15
הודעות: 36
מיקום: שדרות

הודעהנשלח: 07:37:51 06/08/08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

שמע YAM.S את כל פעם מחדש מפתיע אותנו איזה סכל יש לך ישר כו המום קורץ
_________________
nazzima nazzima nazzima
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
husqy360
נזימאי חדש
נזימאי חדש


הצטרף בתאריך: 30/08/2007 ב- 09:58:54
הודעות: 68

הודעהנשלח: 08:56:12 06/08/08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

פשייי איזה השקעה.
בוכה
תודה
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
אורן שרותי רכב
נזימאי חדש
נזימאי חדש


הצטרף בתאריך: 18/08/2007 ב- 11:12:29
הודעות: 2
מיקום: המרכבה 15 חולון

הודעהנשלח: 09:46:51 06/08/08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כל הכבוד!
הבחור כותב יפה,אני תמיד נהנה לקרוא אותו,הכתיבה פשוטה לכל קורא אך עדיין מעניינת ונכונה.
נכס לפורום.

וקצת בנושא אחר,אסף,הרבה כלים שמרכיבים להפ קרב' FCR נוטים להשתנק בפתיחת מצערת פתאומים,הפתרון לזה נעוץ במחיצה שמתקינים בין הקרבורטור לבין הראש,"שמחלקת" את הקרבורטור ל 2 חצאים.
אורן
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
YAM.S
נזימאי טכני
נזימאי טכני


הצטרף בתאריך: 03/02/2008 ב- 14:39:08
הודעות: 539
מיקום: קיבוץ מפלסים

הודעהנשלח: 15:50:30 06/08/08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אסף , אם אתה או מישהו שאתה מכיר עוד נתקל בבעיות כאלו הייתי יוצר קשר עם אורן ( תגובה מעלי - "אורן שירותי רכב" ) - שמעתי הרבה דברים טובים אודותיו גם בשיפורים וגם בטרקטורונים.
אולי הוא יצליח לכוון את הקרב'.

אבל אם כבר שאלת - תרוויח שיעור קצר על "משאבת האצה והשתנקויות בפתיחת מצערת"...

תראה שבכתבה יש התייחסות לקפיץ משאבת התאוצה ודיזת המשאבה.


משאבת התאוצה כפי שנכתב בכתבה היא לרוב בוכנה בתוך קדח שדוחסת נוזל דרך דיזה ברגע ההאצה , במידה ולחיצה על ידית הגז תתבצע במהירות הבוכנה תלחץ למטה ויהי מה - במערכת מחוברת באופן קשיח ובמידה וידית הגז תגיע עד למטה גם הבוכנה.
התוצאה תהיה שכל נפח הצילינדר של משאבת התאוצה יוזרק לסעפת היניקה או יגביל את ידית הגז בגלל ההתנגדות הגבוהה(מקדם ה"דחיסות" של כל נוזל הוא די אפסי [ 0.00001 לדוגמא ] )
בגלל שה"מנוף" ללחיצה על הגז הוא די גדול ( ברכב הוא בכלל עצום יחסית ) מה שסביר להניח שיקרה הוא שכל נפח הדלק במשאבת ההאצה פשוט יוזרק לסעפת היניקה וייצור תערובת עשירה מאוד = השתנקויות.
לסיכום- הכלי ישתנק ויאיץ בצורה גרועה למדי משום שכל נפח הדלק שנועד לתיגבור נורה בפעם אחת ממשאבת התאוצה.


מהר מאוד הבינו שהעסק לא עובד ופירקו את החיבור הקשיח בין משאבת התאוצה למצערת.
מאז "הלחיצה" של המצערת על משאבת ההאצה היא לא ישירה, אלה דרך קפיץ.
ניתן לראות באיורים המצורפים שהוספת הקפיץ גורמת ל"דריכה" של משאבת ההאצה ברגע הלחיצה על המצערת.
דהיינו לוחצים על המצערת עד הסוף > הקפיץ נדרך עד הסוף > הקפיץ משחרר את הלחץ בהדרגתיות בהתאם להאצת הכלי > תכולת חלל המשאבה מוזרקת בהדרגתיות במטרה לייצר האצה ליניארית.


מסקנה -

כדי למנוע את ההשתנקויות יש להחליף את קפיץ המשאבה לאחד חזק/חלש יותר או אפילו פרוגרסיבי ( התנגדות משתנה ).
אפשרות שניה היא להחליף את הדיזה של משאבת התאוצה.



מי שיש לו בעיה בסגנון הזה מומלץ לנסות ולברר האם יש חלקים תחליפיים המאפשרים כיוון כזה.
אפשר להתחיל פה -
www.sudco.com
_________________
There Is More To Livin' Then Only Survival
מנצח ליגת "כבד הברזל 2008".
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
צביקה קרבורטור
נזימאי חדש
נזימאי חדש


הצטרף בתאריך: 06/08/2008 ב- 23:04:56
הודעות: 2

הודעהנשלח: 23:15:26 06/08/08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אורן שרותי רכב כתב:
כל הכבוד!
הבחור כותב יפה,אני תמיד נהנה לקרוא אותו,הכתיבה פשוטה לכל קורא אך עדיין מעניינת ונכונה.
נכס לפורום.

וקצת בנושא אחר,אסף,הרבה כלים שמרכיבים להפ קרב' FCR נוטים להשתנק בפתיחת מצערת פתאומים,הפתרון לזה נעוץ במחיצה שמתקינים בין הקרבורטור לבין הראש,"שמחלקת" את הקרבורטור ל 2 חצאים.
אורן

אורן ידידי שלום רב!
אכן ים סוסנה הוא בחור מדהים, בעל כושר בטוי מעולה, סגנון וידע מרשים, המתאים לאנשים בעלי 40 שנה ומעלה.
אני מודע לכשרון המולד, של נער הפלא ים, מהכרותי איתו מפורום אחר, שנסגר בינתיים כשים עוד היה בגיל 16, כבר אז הוא בלט בידע העצום, שהתבטא בסידרת כתבות, שאז כבר הרשימו אותי, וכבר אז החמאתי לו, ואני לא אפסיק להחמיא לו על סידרת הכתבות, ועל הידע העצום בתחומים רבים ברכב, ועל השתתפותו הפעילה בפורומים חזקים מאד ברשת, כמו לדוגמא קארס פורום וגיפולוג.
ונוכל להתגאות שהיינו חבריו לפורום זה.
בברכה
צביקה
_________________
צביקה קרבורטור
054-4861318
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
הצג הודעות קודמות:   
תגובה להודעה    עמוד פורום ראשי -> טרקטורונים ואופנועים - טכני ושיפורים כל הזמנים הם GMT + 3 שעות
עבור לעמוד 1, 2  הבא
עמוד 1 מתוך 2

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb