naZZima
פורום נזימה עבר למערכת חדשה, לחץ כאן כדי לעבור לפורום החדש.
עזרה חיפוש רשומים קבוצות הרשמה פרופיל תיבת דואר התחבר


מאמר מעמיק ומושקע בנושא פילטר K&N קריאה מהנה

 
ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    עמוד פורום ראשי -> טרקטורונים ואופנועים - טכני ושיפורים
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
ohadBAHAR
מנהל הפורום הטכני
מנהל הפורום הטכני



הצטרף בתאריך: 07/12/2005 ב- 22:08:46
הודעות: 1471

הודעהנשלח: 23:12:17 11/04/07    כותרת הודעה: מאמר מעמיק ומושקע בנושא פילטר K&N קריאה מהנה תגובה עם ציטוט

טוב חברים יקרים .....

קודם כל אני מתנצל בפני כל האנשים ששלחו הודעה פרטית אלי ולא נענו .. אני מצטער הייתי בחו"ל וכרגע אני בתקופה קצרה של מבחנים .....
אני משלים את החומר בימים אלה ואני מקווה לחזור אליכם כמה שיותר מהר עם תשובות .....
כמו שפרסמתי בעבר אני מביא לעיניכם מאמר נוסף והפעם על מסנני אויר מתוצרת K&N חשוב לי לציין תחילה כי רוב המאמר תורגם ממאמר הכתוב בשפה האנגלית ומפורסם ברחבי האינטרנט ובפורומים המוטורים הקיימים באינטרנט . (אני מתנצל מראש אם ישנם טעויות תרגום כאלה או אחרות)

מאמר זה תפס את עיני באחד הלילות בו שוטטתי כהרגלי בפורומים השונים והמגניבים ברחבי האינטרנט .... כמובן שפורומים לא כמו נזימה שלנו .. אבל מרשימים בהחלט ... אני מאד ממליץ למעוניינים ולסקרנים שבינינו לשוטט קצת בין פורומים אחרים בעולם אפשר להתעשר בידע מקצועי מאד אשר מפורסם באתרים אלו ...

המאמר תורגם ונערך לטובתכם רובו כאמור מדברי החברה וחלקו על פי הידע שרכשתי בתור מפעיל
מנועי MTU 396 TB 12V , ומנועי DDC MTU 4000 12V המצויים כיום בספינות לחימה בארץ ובעולם ..

***** כמעט כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על מסנני אויר K&N *****

תפקידו העיקרי של מסנן אוויר הוא לספק גם זרימת אוויר טובה וגם הגנה מעולה מפני לכלוך. כמובן שעד לכאן לא חידשתי לכם כלום ..
K&N מעצבים את מסנני האוויר שלהם כך שיאפשרו הגבלה מינימאלית וזרימת אוויר חזקה לתוך המנוע. ברוב המקרים זרימת אוויר מוגברת תגרום להגברת תפקוד המנוע הנמדד בכוח סוס ותגובת המשנק. יתרונות הביצוע של זרימת אוויר מקסימאלית הם ברורים, משכנעים ומתועדים רבות. זאת הסיבה שכל כך הרבה נהגי מרוץ מוכנים לנהוג ברכבים יקרים ללא מסנן אוויר, במקום להרכיב מסנן אוויר חד-פעמי. הם רוצים את כוח הסוס הנוסף ותגובת המשנק החזקה יותר על מנת לזכות במירוץ .... אמנם לנו בתחום הטרקטורונים ואופנועי השטח לא ניתנת האופציה לוותר על מסנן האויר בגלל תנאי הסביבה בה אנו שרויים מן הסתם ...

מסנני K&N על פי דברי החברה היכולת של מסנן אוויר להגן על המנוע שלך נמדדת בדרך כלל על ידי הליך מבחן שפותח על ידי אגודת מהנדסי המנוע הנקרא בשם "הליך SAE J726". אנו חושפים דוגמא של עיצוב מסנן שלנו להליך המבחן הזה ומשתמשים באבק גס ניסיוני, הכולל חלקיקים הנעים ממידה של פחות מ 5.5 מיקרון ועד ל 176 מיקרון. רק להשוואה, קוטר של שערה אנושית הוא בערך 50 מיקרון. תוצאות הליך המבחן הנ"ל נמדדות במספר מדויק המעיד על יעילות סינון האוויר. המספר הזה מייצג את אחוז האבק הנשמר במסנן ולכן נשאר מחוץ למנוע. מטרתנו היא לעצב את מסנני האוויר שלנו כך שיאפשרו זרימת אוויר מקסימאלית ובאותו זמן ישיגו יעילות סינון כוללת של 98%.

מכיוון שישנם סוגים וצורות שונות של מסננים זרימת האוויר ויעילות הסינון הכוללת משתנות בהתאם לסוג המסנן , תהיו בטוחים שכל מסנן אוויר שנמכר עוצב על מנת לספק זרימת אוויר חזקה תוך כדי סינון מעולה וזאת לאחר כל הבדיקות והתקנים המחמירים .

זרימת אוויר וגם הגנה מפני לכלוך הם גורמים קריטיים ביכולת הביצוע של המנוע. מהסיבה הזאת הצרכן תמיד צריך לבדוק את מסנן האוויר בהתבסס על יעילות הסינון וגם על יכולות זרימת האוויר. מאוד קל לעצב מסנן אוויר הנותן זרימת אוויר טובה רק על ידי הורדת יכולת הסינון לרמות בלתי מתקבלות. כיוון שה"מראה" של מסנן K&N נהיה פופולארי, הרבה חברות התחילו להציע מוצרים המחקים את ה"מראה" הזה. למרות שהחיקוי נחשב למחמאה האמיתית ביותר, הבדיקות של החברה הראו שרבים מה"מתחזים" לא מספקים רמה
בטיחותית נאותה של הגנת מנוע.

מה העניין הגדול בזרימת אוויר?

לומר בפשטות – הכול! ברמה הבסיסית ביותר שלו, מנוע הוא בעצם משאבת אוויר. ככל שנכנס יותר אוויר למנוע כך גדלה יעילות התהליך הבעירה מה שיוצר יותר כוח סוס ומומנט פיתול. כוח סוס הוא המדד לכוח המקסימאלי של המנוע בעוד שמומנט הפיתול מודד את מהירות ההאצה.
מסנני K&N מעוצבים להגביר את ביצועי המנוע גם בכוח סוס וגם בתגובת המשנק על ידי הפחתת ההגבלה על זרימת האוויר.
למרות שזרימת אוויר חופשית היא אופטימאלית, נוצרת בעיה כאשר היא צריכה לעבור דרך מסנן. רמת התנגדות האוויר משתנה בהתאם לגודל, פני השטח והתכונות הפיסיות של המסנן.

מילה בנוגע לדרישות הסינון כאשר מדובר במסנני אוויר, יש כמה נושאים יותר מבלבלים מאשר זיהוי צורכי לכידת הלכלוך. רוב המדריכים לבעל הרכב לא נוגעים בנקודה זו. למעשה, רק מעט יצרנים של מסנני אוויר מפרסמים מידע כלשהו בנוגע ליעילות הסינון של המסננים שלהם. הדבר עומד בניגוד גמור למסנני שמן ודלק שעליהם יש מידע רב יחסית הנוגע לדרישות ויכולות הסינון. מחקרים הראו שרוב הבלאי במנוע נגרם על ידי חלקיקים הנעים ממידה 10 מיקרון ועד למידה 20 מיקרון. מסנני K&N, כמו רוב מסנני האוויר החד- פעמיים האיכותיים, מספקים סינון מעולה של החלקיקים האלה.

כדי להבטיח שמסנני K&N מספקים רמה גבוהה של הגנה מפני לכלוך, הם נבדקים בקביעות לגבי עיצובם של מסנני האוויר ע"י מבחנים בלתי פוסקים. המבחנים הללו מדגימים שמסנני K&N משיגים יעילות סינון כוללת בטווח שבין 97%-98%, וחלקם אף ברמות של 99%. העובדה שמסנני K&N משיגים לעתים רמת יעילות של 99% ובה בעת שומרים על זרימת אוויר טובה היא עדות לאיכות והיכולות של רכיב מסנן האוויר העשוי כותנה ספוגה שמן.

לעתים אנו רואים בשוק מסנן אוויר "חדש" שפותח ונמכר בהבטחה לספק רמות גבוהות יותר של סינון לכלוך. במקרים רבים, במקום לנקוב במספרי יעילות מדויקים , "ההגנה המוגברת" הזו מתוארת כיכולת מוגברת ללכידת הלכלוך, כלומר המסנן יכול להכיל יותר לכלוך לפני שמגיע הצורך בהחלפתו.
מסנני האוויר של K&N תמיד סיפקו סינון טוב יותר ממסנני אוויר חד פעמיים הודות לאורך חייהם והצורך היחיד לנקותם ולשמנם לצורך שימוש חוזר.

סינון 101 – מבט לעומק , רוב האנשים מאמינים שכל מסנני האוויר מתפקדים על בסיס עובר/לא עובר כלומר שחלקיקי לכלוך הגדולים מפתחי אמצעי הסינון נלכדים בו בעוד חלקיקים הקטנים מפתחים אלו פשוט עוברים דרכם. מסנן אוויר יבש עשוי נייר אכן מתפקד בצורה זו. זאת הסיבה שמסנני אוויר מנייר מגבילים כל כך את זרימת האוויר. הפתחים במסנן אוויר מסוג כזה צריכים להיות קטנים מאוד על מנת לסנן ביעילות.

רכיב הכותנה הספוגה הנמצא במסנן האוויר של K&N פועל בצורה שונה לגמרי. קיימים עקרונות מדעיים הקובעים כיצד מסנן אוויר מסיר חלקיקי לכלוך מזרם האוויר. העיקרון הראשון ידוע בשם "עיקרון הבלימה" הנוגע לחלקיקי הלכלוך הנעים עם זרם האוויר. זרימת האוויר תמיד מחפשת את הדרך הקצרה ביותר והאוויר נאלץ לזרום מסביב לסיבי המסנן, חלק מהחלקיקים יגיעו לצידי הסיבים וייתפסו בהם. החלקיקים האלה יוחזקו במקומם ע"י השמן או הגורם הלוכד בתוך הסיב.

עיקרון נוסף ידוע בשם "עיקרון הנעיצה" שנוגע בעיקר לחלקיקי לכלוך גדולים יותר או כבדים יותר. הנעיצה קורה כאשר האינרציה או התנופה של החלקיק גורמת לו לסטות ממסלול הזרימה. במלים אחרות, החלקיקים הכבדים לא ממשיכים עם זרימת האוויר מסביב לסיבי המסנן כי אם ממשיכים ישירות לתוך הסיבים ושם נתפסים (ננעצים).

העיקרון החשוב ביותר לצרכינו הוא "עיקרון הפיזור" העוסק בחוקי הפיזיקה השולטים בתנועת חלקיקים קטנים מאוד. חלקיקים קטנים מושפעים ביותר מהעוצמות השונות בזרימת האוויר. כוחות כגון שינויי מהירות, שינויי לחץ, מערבולת הנגרמת על ידי חלקיקים אחרים ואינטראקציה עם מולקולות אוויר גורמים לחלקיקים הקטנים האלה לנוע בצורה אקראית ובערבוביה. כתוצאה מכך, חלקיקים אלה אינם נסחפים עם זרם האוויר ותנועתם הבלתי יציבה גורמת להם להתנגש בסיבי המסנן. תופעה זו מאפשרת למסנן אוויר ללכוד חלקיקי לכלוך הקטנים הרבה יותר מפתחי הגורם המסנן. בנוסף, הדרך בה לכלוך נאסף או מועמס על מסנן K&N היא מאוד שונה. מסנן עשוי נייר נותן "העמסה על משטח" כלומר האבק נאסף רק על פני השטח של הגורם המסנן. בניגוד לשיטה זו, מסנני K&N מספקים "העמסה לעומק" כלומר השכבות הרבות של סיבי הכותנה מספקות רמות רבות של לכידת אבק. תכונות אלה מאפשרות למסנן K&N להכיל הרבה יותר לכלוך באינץ' רבוע של אמצעי מסנן מאשר כל מסנן נייר ממוצע. K&N משתמשים בכל העקרונות המדעיים הנ"ל כדי לעצב מסנן אוויר המאפשר זרימה חופשית מאוד אבל יעיל ביותר בהסרת הלכלוך מהאוויר .

למי מאיתנו שחשב ש K&N יוצר אך ורק לאופנועים וטרקטורונים , קבלו תיקון עצבני ביותר ... למיטב ידיעתי לא קיים מנוע בשוק שK&N לא הכינו חבילה בשבילו .....
ללא ספק אחד ממסנני האויר הטובים והכדאיים בעולם המסננים ... ישנם אנשים שיחלקו על דעתי בנוגע לסגנון הסינוי שהרי כאן מבוסס על לבד עשוי כותנה לבין מסנני ספוג אשר קיימים בשוק ...

לכל אלה מביניכם שבאמת .. קראו את המאמר " בלי להירדם על המקלדת " כמו שאייל אומר ... כל הכבוד , אני בטוח שלחלקינו השפה היתה די מרגיזה ולא הכי קריאה .. , תאמינו לי באנגלית יותר קל לקרוא את המאמר מאשר להפוך אותו לעברית !!!!


מקווה מאד שהצלחתם להפיק ידע מהמאמר אני מאד שמחתי לקרוא אותו וקצת פחות לתרגם אותו ...... סתם בצחוק ..... נתראה במאמר הבא ..



המשך שבוע טוב לכולכם
אוהד בכר
_________________
NaZZimaTECH@gmail.com


נערך בפעם אחרונה על-ידי ohadBAHAR בתאריך 18:29:48 15/04/07, נערך בסך הכל 3 פעמים
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל בקר באתר הבית של המשתמש
הצג הודעות קודמות:   
ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה    עמוד פורום ראשי -> טרקטורונים ואופנועים - טכני ושיפורים כל הזמנים הם GMT + 3 שעות
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb