טכני למען הקהילה מוטוקרוס אופנועים אנדורו אופנועים אנדורו טרקטורונים באחה ישראל
קשה באימונים קל בבאחה

13-11-2017, יובל שרון
  שלח כתבה זו בדוא"ל

הרוכב יובל שרון מספר על איך מתכוננים לאחד המירוצים הכי קשוחים ומאתגרים שישי בעולם, בתנאי המדבר של אמריקה

הבאחה 1000 נחשב לאחד ממרוצי המדבר הקשוחים ביותר, שגם מוציא מהנהגים והרוכבים את המיטב. הוא כבר נבחר לאחד מחמשת המרוצים הקשים ביותר בתנאים המכבידים והתחרות נחשבת לאחד המירוצים הקשוחים והמאתגרים ביותר שיש. הוא מתקיים בתנאי המדבר של אזור מקסיקו ומפרץ קליפורניה.

הגענו יואב אבגר ואני לסדנא בפיניקס. אח תאום של צדי מרסטה רק אמריקי וג'ינג'י. הוע עשה עבודה רצינית לפי המחיר אפשר להבין כמה עבודה הושקעה, 30,000 $ חלפים ותוספות ועוד 24,000 $. העבודה המקצועית ניכרת מאוד. שכרנו רכב אמריקאי פול סייז 4×4 ועגלה נגררת ונסענו יומיים נהיגה לאינסנדה. אספנו בדרך איש צוות תותח - רון, ישראלי מסן דיאגו, באנסנדה התארגנו על דלק וניווט בסיסי ויצאתי לאימון ראשון לכוון הזינוק, נחל הנמצא בתוך העיר, ה"רמפה" הידועה במעבר הנחל, ומשם לכיוון סאן פליפה. הדרך מהירה מלאה קקטוסים ושבילים מפותלים עליות ומורדות ו"חומות"...

לאחר כשעתיים נסיעה נפגשתי עם הצוות סיוע, לשתייה והחלפת בגדים לפני נסיעת לילה, שם את מי לא פגשנו?! קבוצה של ישראלים רכובים על מיטב הכלים רייזרים ca-am חדשים ומאובזרים, הם אמנם, כמו ישראלים נסעו נגד הכיוון של המסלול אבל היו זהירים ונחמדים מאוד. הצטלמנו והמשכנו בהכנה.

משם עד לסן פליפה בלילה היה קשה אבל מאוד חשוב. נזכרתי בכל הקושי בנהיגה במדבר, שאכזרי בחושך כשאתה לבד. עם ההגעה לקו המפגש הצוות המתין עם שתיה חמה והיה כיף להפגש אחרי נסיעה כזו קשה. נשארנו את הלילה בעיר הקרובה. למחרת בבוקר יצאנו לעוד סיבוב של 220 ק"מ על המסלול, הסיבוב נגמר כשהדלק שלי נגמר, צוות הסיוע הגיע אלי, תדלקו העמסנו וחזרנו לעיר בחזרה. התאמנתי על חבירה עם אקדח הזיקוקים של ערכת המילוט.

למחרת המשכתי עוד קטע על המסלול שרובו היה דיונות ונחלים, בדרך כיוונתי את כל הכלי בהתאם לתנאי הדרך: בולמים, מערכת הניווט, מכשירי הקשר, מכשיר האיתור הלוויני, מערכת הנשימה הסגורה, מערכות שבארץ אין צורך בהם.

אחרי ששברתי ג'נט אחורי כתוצאה ממפגש אכזרי עם סלע בתוך פנייה בערוץ נחל, חברתי לצוות הסיוע שהגיע מייד, תרגלתי החלפת גלגל בשטח, זיהיתי מספר בעיות, השלמנו את רשימת הציוד החסר והתיקונים הנדרשים בסדנא ונסענו ללוס אנג'לס לברצ' לקנות חלקי חילוף צמיגים נוספים 14 יחידות וג'נטים. ומשם לסדנא ביפיניקס נסיעה של 15 שעות. בסדנא המתינו לנו ומייד התחילו לעבוד. ועד היום כבר יומיים עובדים על הכלי.

הוחלף מערכת הקשר הלוויני. הוחלף ארגז חלקי החילוף שהיה קטן. ייצרו מגן לפנסים הקדמיים מענפים בדרך. חיברו 2 מיכלי דלק ומיים לחירום. שינו את המיקום של ה-gps שינו את המיקום של מפסקי התאורה. הוסיפו אבטחה לפקק הדלק. הוספנו ציוד לצוות הסיוע בשווי כולל של 5,000 $. ומחר יסיימו את העבודה ונהיה מוכנים לנסיעה חזרה למקסיקו.

צילום: יובל שרון

תגובות לכתבה
הוסף תגובה

*שם:

אימייל:

*רשום את הספרה שלוש:

*תוכן התגובה:

כל הזמנים הם GMT +3. השעה כרגע היא 09:03-24.