טכני למען הקהילה מוטוקרוס אופנועים אנדורו אופנועים אנדורו טרקטורונים באחה ישראל

02-12-2007, אסף ארצי
  שלח כתבה זו בדוא"ל

הפרק השלישי והלא אחרון של אסף ארצי ביומן מסעות הראלי
מסתיים הפעם ללא תקלות מיוחדות או אירועים בלתי צפויים. הגביע סוף סוף בארון - מקום ראשון!

קצת הקדמה....

לפני כחודש, נפצעתי במהלך עבודתי מעל הקרסול ולא יכולתי לדרוך על הרגל וגם לא ממש הייתי בעבודה.

לפני שבוע, קניתי רנגייד 800 והחלטתי לאמץ אותו לטיולים ולראלים.
בכדי לקבל החלטה האם אוכל לשרוד נסיעה אינטנסיבית וכמובן בכדי לנסות להתרגל למפלצת הזו, יצאנו אופיר ואני, לסיבוב של 90 ק"מ ולאחריו החלטתי להירשם לראלי ירוחם שאמור לסגור את העונה...
נעלתי "נעלי-הרים" וכך בעצם יכולתי לרכב, אחרת לא היה סיכוי...הכאב היה עז ביותר!
יצאתי ביום שישי ב11:00, דור ושגיא ביקשו לעזור או סתם לתפוס טרמפ..אמרתי בכיף!, מה תזיק קצת חברה.. בדרך לירוחם, מתקשר חבר טוב ואומר לי אתה יודע שה636 מתחרה עם יובל...גיחכתי לעצמי ואמרתי...רק יובל זקוק לו ממש..
הגענו למתחם, המון פנים מוכרות וחברים, ה636 גנב את כל ההצגה. איך שהוא נראה ואיך שהוא נשמע... מפחיד!!!

התלבשתי, שגיא ודור הורידו את הכלי והלכתי לראות היכן נרשמים, נועם עוד לא התמקם ואמר לי לחזור בעוד חצי שעה, בינתיים אני רואה המון באגים ואופנועים, נכנסים למסלול, כעבור כמחצית השעה, הלכתי להירשם ושאלתי את נועם מתי עושים את הקפת ההיכרות והוא ענה לי, ב14:00-14:30 אני חזרתי לשגיא ודור והתכוננתי! לא ממש ידעתי האם אהיה יותר מהיר בהנעה כפולה או אחורית... עניין אותי מאוד! זהו כלי שאינני מכיר כלל! יצאתי להקפה אחת ולאחריה עוד אחת, הפעם עם הנעה כפולה ושמתי לב שההיגוי קצת קשה יותר לכן החלטתי להיכנס לפרולוג בהנעה אחורית קונבנציונאלית.

ראשית אסביר מהו פרולוג, קטע אינדורו בן מס' ק"מ לא רב, בו נבחנים הרוכבים במיומנות רכיבתם ומהירות נסיעתם. דירוג הזמנים בכל קטגוריה, יהווה את סדר היציאה לראלי עצמו, ביום שלמחרת. סיימתי בזמן הכי טוב (2:48) למעט יובל שרון שחיכה לסוף ההזנקות. תוך כדי המירוץ ראיתי את חאלד רכוב על ה530, הוא מאוד רצה לבוא להיות לי "זנב" ביום הראלי, אולם טיול שהבטיח לחברה, הוא שגרם לו לחזור בו.
בינתיים, יוצאים יובל "והצרעה" שלו, את קו הסיום הם חוצים עם זמן שיא של 2:37. בסוף המירוץ, שאל אותי חאלד, "מי עשה מהאופנועים את הזמן הכי טוב? עניתי שאני אבדוק", נועם אמר לי, שבדו גלגלי ערן וולנברג הוא המוביל עם 2:47. חאלד ביקש שאמדוד לו זמן, בכדי שיוכל להשוות את רמתו לשאר המתחרים... עניתי בחיוב ומבלי שביצע הקפת היכרות, העמיד חאלד את שעון העצר, על 2:44 כבוד!!!

התקפלנו לחניון באגם ירוחם, הערב ירד והתכנסנו לתדריך ולימוד הציר.
נועם שחזר מבאחה 1000 כראש קבוצה, נראה כי חזר עם "הלם תרבות". הוא נשמע יותר מ 1000 פעם מתחיל משפט ב"טוב, בבאחה שהיינו בלה בלה"... מה שאגב מחזק את שניסה לתאר יובל שרון - "הבאחה לא דומה לאף מירוץ, זהו עולם הזוי לכשעצמו", אמר. לאחר התדריך, נועם אמר לי שאני יוזנק אחרון למרות שעשיתי את הזמן הטוב ביותר מכיוון שביצעתי את הקפת ההיכרות פעמיים. כל ניסיונותיי לשכנעו כי אינני מכיר את הכלי ורציתי לבדוק כיצד הוא מרגיש יותר טוב (הנעה כפולה או רגילה), עלו בתוהו!!!
ניגשתי לאוהל של ערן שהרגיע אותי בכוס תה מהביל שהכין אופיר לוק וכופתאות אורז עטופים בעלי דפנה/תרד קפצו אל פי וסתמו את "החור" שהיה בקיבה. בינתיים, הגיעו יוסי ורם (מדימונה) שפינקו בסנדוויצ' חצילים. רם קיבל באותו היום את הרנגייד החדש שלו ואת ההרצה התחיל באגם ירוחם.

בינתיים, פרש נועם את עמדת הטעינה. הטעינה ארכה זמן רב ואני שמחכה לי עוד עבודה רבה ונסיעה הבייתה, ביקשתי מנועם את המסלול על "דיסק און קי" בכדי לטעון אותו בעבודה, אחרת הייתי מבלה בחניון עד אמצע הלילה. הייתי נשאר ללון בחניון, לולא שגיא ודור שמיהרו הביתה. לקחתי את הקבצים ונסענו. בדרך, התקשר אלי אוחיון וביקש לדעת מהיכן משיגים פיתות... החבר'ה של ד.ג.ש, רכשו בשרים וכל טוב ופיתות הם שכחו, טלפון לחאלד, והפיתות כבר היו בדרך!!!
הגענו למוסך, פרקנו את הכלי ואני נשארתי להכינו למחר... תידלקתי והכנתי את הג'ריקאן דלקים לעצירות של מחר, טענתי את הג'יפיאסים ויצאתי החוצה לוודא שהם מכוילים.
כשנכנסתי חזרה, שמתי לב שאין מסלול "מקוצר" לקטגוריה הכללית והתקשרתי לנועם שאמר לי להוריד ידנית את נקודות 34-35-36... אני שלא רציתי להתעסק עם זה שמא אקלקל, אמרתי שמחר אבקש מנועם לעשות זאת עבורי.

סיימתי להתקין את המכשירים ונסעתי הביתה לישון קצת. ב 04:30 התעוררתי, התלבשתי בחליפת רכיבה ויצאתי להעמיס את הציוד. בדרך הערתי את ערן שלמה שיכין תה והבאתי 2 בורקסים מהYELLO בדימונה (של אמנון אבא של לירון שמש). כשהגעתי, ראיתי את טל זוהר וינוקא המלכים ("פולגז"), משוחחים עם יובל שרון, אמרתי שלום והמשכתי לערן שבינתיים מצחצח שיניים... שתינו תה ויצאתי להכין את עצמי ואת הכלי. הדבקתי את טופס המרשלים ואת מספר המתחרה שלי ויצאתי לנקודת הזינוק. הזינוק כמתוכנן, החל בשעה 07:00. איחלנו בהצלחה לכולם והוזנקנו.

ההתחלה הייתה ציר מצולק בסלעים שכבר בהתחלה גבה מחיר... תקר של אחד הדיאסים המשופרים למשעי, של ד.ג.ש טרקטורונים. בהמשך, צמצמתי עד טל אברהמי ובנקודה 17, טעיתי וחזרתי ל16... שם טל עקף אותי וכשהגעתי לנקודת התדלוק הראשונה נקודה 24, אמר לי המרשל שאין לי אויר בגלגל האחורי שמאלי, תוך כדי שאני מתדלק ומתכונן לתיקון התקר, שאלתי אותו אם עבר טרקטורון כבר והוא ענה שבינתיים רק יובל שרון עבר.

בעודי מתקן את התקר הגיע ליאור(שזהו עבורו הראלי הראשון) רכוב על פרדטור. סיימתי לתקן את התקר ועקפתי את ליאור שוב. בנקודה 29, הגלגלים הימניים חטפו מכה מצד ימין מסלע ושניהם התעקמו ומשניהם ברח אויר. החלטתי שאני משלב להנעה כפולה ונוסע כך עד ל 37 לנקודת תדלוק הבאה (30-40 ק"מ קדימה). לאחר מס' ק"מ של נסיעה בפודרה, הבנתי שאם אני לא עוצר לתקן את התקר, אני מתפוצץ על אחד הסלעים.

עצרתי וניסיתי להשחיל "שרוך" מבפנים הג'אנט ומילאתי אויר עם "פאסט". בינתיים, חולפים על פניי ג'יפים ובאגים שעוצרים ושואלים אם הכל בסדר וממשיכים. תיקון הג'אנט, החזיק מעמד מס' ק"מ ושוב אין לי היגוי (מהאחורי ימני דלף אויר כל העת). המשכתי כך עד 36 שכמעט התרסקתי.
נחתי 2 דקות והמשכתי עד שפגשתי בבחור חמוד שעמד על הציר עם שלושת ילדיו. עצרתי לידו ושאלתי אם יש לו פטיש בג'יפ, הוא נכנס מאחור ויצא עם "ג'ק הרמה". באמצעותו, הוא דפק על פנים הג'אנט הקדמי ואני בינתיים משתמש ב"תרסיס פאסט" האחרון שנשאר לי. ווידאנו שלא בורח אויר והמשכתי!

בדרך, ראיתי את דדי שפרונץ שרכב אחריי ונתקע לפני עליה קטנה שגוזלת זמן (והנקודה שצריך לאסוף, הטעתה), ירדתי לעזור ואף הסברתי לו שצריך להקיף את הרכס בכדי להגיע לנקודה.
לאחר שיצאתי, ק"'מ אחדים, תקר בקדמי שמאלי. עצרתי ותיקנתי מהר ויצאתי שוב. פתאום החל הכלי לקרטע... המחשב נתן לי הוראה לתת לדיפרנציאל לנוח (כל העת הייתי משולב בהנעה כפולה קבועה). תוך כדי שאני ממשיך, אני רואה את צוות אוטווויק מסייע לג'יפ סופה שתקוע ועצרתי ודוממתי ושאלתי מה אפשר לעזור?

אמרו לי לנסוע הכל בשליטה (בסוף הסתבר שהם עפו ממצוק בגובה של כ2.5 מטרים). כשהנעתי חזרה, הכלי חזר לתפקד והתחלתי לתת גז... כמה ק"מ עברו ושוב אותה בעיה. המחשב נעל את מהירות הנסיעה והגבילה ל40 קמ"ש עד שהמערכת תתקרר. החלטתי לא לקחת צ'אנס והעברתי להנעה אחורית בלבד (היתה לי דליפה מהג'אנט אז נסעתי בהנעה כפולה קבועה) ונתתי גז!
ב37 עצרתי לתדלק והחלפתי את המסלולים בGPS ואז קלטתי, ששכחתי לבקש מנועם להוריד לי את 3 הנקודות המיותרות וברוב טיפשותי, עברתי על כולם(יכולתי לקצר 10-15 דקות)!
יצאתי לדרך ומייד אח"כ, על הכביש הישן לניצנה, ראיתי את טל אברהמי לצד הג'יפ שלו ואז נודע לי שהוא ורוכב נוסף מצוותו, פרשו עקב התרסקות.
ראיתי שטל סיים בפציעה קלה בלבד והמשכתי... מייד לקראת הנקודה האחרונה, ראיתי את דדי שפרונץ שהחל להתברבר... קראתי לו, נופפתי בידיי וצפרתי לו והוא המשיך על הכביש הישן. אני המשכתי לנקודת הסיום.

למרות שהארכתי את המסלול בכ20 ק"מ (3 נקודות שלא הייתי אמור לאסוף) ולמרות קצב נסיעה מדורג ולמרות התקרים, הגעתי ראשון בקטגוריה.

כמה לקחים וחווית לקחתי עימי מהמירוץ הזה:
א.לשלש את תרסיסי "הפאסט"
ב.לחזור לכושר ומהר!
ג.לעבור על החוקים והכללים.
ד.הרנגייד הוא כלי הכלים!!!
ה.התברכתי בחברים יקרים מאוד.

מאחל החלמה מהירה לחברים מד.ג.ש ותודה לאופיר מזור, דני ואבי שבאו לעודד, תודה לקלימי שעודד כל הזמן, לערן שלמה המלך, לשרון עזרן שחיכה לי עם חמין של שבת ולנועם היימן שאירגן יופי של מירוץ.

כל הזמנים הם GMT +3. השעה כרגע היא 19:03-24.